mandag 29. mars 2010

Mørk sjokolade med mandler

3 ss kakaosmør
1 ss kokosolje
2 ss carobpulver
3 ss kakaopulver
1 ss yaconsirup
1 toppet ts erythritol eller Sukrin
1 knivsodd vaniljepulver uten sukker
Hakkede mandler i ønsket mengde
en bitteliten dæsj himalayasalt (mulig du kan bruke havsalt, det har jeg ikke prøvd)

Oljene smeltes i vannbad, og de andre ingrediensene røres inn én spiseskje av gangen. Bland inn nøtter, søtning og himalayasalt. Helles på bakepapir og sett i fryseren i 20-25 minutter.Denne skal visstnok smake som Walters Mandler har jeg lest..Ikke vet jeg, jeg spiser ikke sukkerinfisert sjokolade! Men dette er helt klart min nye favorittsjokolade.

Linker til hvor du kan handle de ulike ingrediensene er lagt inn; http://www.iherb.com/ selvsagt.. Bruk kode UWI003 så får du 5 usd i rabatt. 

Inspirasjon: Freshforlife

 

2 kommentarer:

swimzy sa...

Åhh dette hørtes farlig godt ut...hehe.. :) skal prøves:)

Gourmetia sa...

Farlig farlig...Det er en liten porsjon, men det er ikke mange bitene før man er stappemett!