lørdag 29. mai 2010

Tekaker

"Alle" skryter av Lena Beatrices tekaker, så da måtte jeg prøve jeg også. Så her er de med mine små endringer. De ble litt tynne, så jeg tar i bittelitt mer kruskakli neste gang. God brøderstatning.

3 egg
75 gram philadelphia ost (den fete typen)
1/2 dl rømme
litt havsalt
1 ss fiberhusk
cirka 30 gram kruskakli (ta litt mer om du bruker store egg)
1 ts bakepulver

Visp egg, ost og rømme godt sammen, til røra blir litt luftig. Ha i kruskakli, fiberhusk og salt. Ha i bakepulver helt til slutt, rett før steking. Jeg lot røra stå noen minutter, slik at fiberhusken fikk "svelle". Røra skal være ganske flytende. Bruk en skje og sett 6 store "kaker" på et stekebrett og stek i cirka 15 minutter ved 170 grader.





Kilde: Lena Beatrice

2 kommentarer:

Irene sa...

disse er kjempegode. Jeg pleier å ha solsikkefrø og litt linfrø i også :-)

Gourmetia sa...

Det var lurt..skal prøve meg litt frem neste gang jeg lager de.