mandag 10. mai 2010

Hvit sjokolade

Hvit sjokolade er ikke favoritten (her finner du min favorittsjokolade), men denne smakte ikke så verst. Nesten gang tar jeg nok mer sukker i og kanskje litt yaconsirup.

4 ss smeltet kakaosmør
1,5 ss kokosolje
2 ts erythritol/sukrin (smak til, mest sannsynlig må du øke mengden til 3-4 ts)
1 dl usaltede cashewnøtter (malte)
1/4 ts vaniljepulver uten sukker
eventuelt litt havsalt eller himalayasalt

Smelt kakaosmør og kokosolje i vannbad. Rør inn erytrithol eller sukrin, malte cashewnøtter, vaniljepulver og ev. litt salt. Hell på bakepapir og sett i fryseren cirka 30 minutter.  

Link til hvor du kjøper ingredienser finner du her. 

 


4 kommentarer:

swimzy sa...

så flott med oppskrift på hjemmelaget sjokolade!! Jeg er litt av en sjokolademons!! :) Det skal jeg prøve ut:)

Unknown sa...

Hej!
Nu har jga varit inne och försökt köpa allt jag tenger till denna lilla god saken. Men det är ju så mycket at välja mellan....du skulle inte kunna senda linkarna till de produkterna du anvender dig av?
hya en fin 17 mai..

Gourmetia sa...

Hei, dersom du ser på denne oppskriften http://gourmetia.blogspot.com/2010/03/mrk-sjokolade-med-mandler.html

så har jeg linket ingrediensene her. Håper du finner frem, hvis ikke så spør :)

Jeg bruker både kakaopulver og carobpulver når jeg lager mørk sjokolade, da blir det ikke så bittert. Siden jeg spiser minimalt med sukker til daglig bruker jeg lite søtning. Smak deg frem :)

Gourmetia sa...

En liten kommentar til. Vaniljepulver har jeg ikke lykkes å finne på iherb. Vet det selges i Norge (dyrt...), men jeg kjøpte mitt i Sverige.

Har tenkt å kjøpe her neste gang:
http://www.gojiking.co.uk/shop/index.php?main_page=index&cPath=62&zenid=0kfqa1e727ht93b0cfg2a5rla1